Szent Efrém fohásza,a türelem. 1 (lacusatya.blog)

"Ne engedd hozzám" , "ajándékozd" és "Add meg".  Hol van az ÉN szerepe az életünkben? A szabadságunkat egy hihetetlen istenfüggésre cseréltük.

Szükséges sok megpróbáltatáson keresztülmenni, hogy bejussunk az Isten országába.  Ácsi! Itt ez a szó,hogy "szükséges". Ez nem igaz,egyszerűen az ember az életében felmerülnek megpróbáltatások,ez hozzá tartozik az emberi létünkhöz. Azaz természetes,nem pedig "szükséges". Aki ezt az idézetet elhiszi,az képes önmaga életét szántszándékkal megkeseríteni,hisz ahhoz,hogy "bejussunk az Isten országába" szükségesnek érzi,hogy szenvedjen. Óriási különbség,hogy valamit "szükséges" megtenni,vagy,hogy valami az élet velejárója,majdhogynem természetes dolga. Ezt az idézetet megint egy sérült lélek találta ki,aki a szívedéstől várja,hogy "bejussunk az Isten országába". Valójában nem a szenvedéstől jutunk be,hanem attól,hogyan reagálunk a szenvedésre. Nem szabad az embereket a szenvedésre buzdítani. Azért mert valaki örömét,vagy magyarázatot talál a szenvedésben,még nem jelenti azt,hogy mindenkinek a lehető legtöbbet kelljen szenvedni,hisz a logikát folytatva,minél többet szenvedsz,annál biztosabb a helyed a mennyországban.

"mindaz amit most szenvedünk, nem mérhető össze a jövendő dicsőséggel, amelyet Isten azoknak készített" Itt pedig az igazság érzetünket kényezteti e gondolat. Hisz  rosszért cserébe jót kapunk. Ez gyermekkori mesékből jön. A lelkiismeretünket így tudjuk megnyugtatni,ami nagyon fontos. Az ember mindig vár valamit,valami jutalmat és igazságszolgáltatást.Megalkotjuk a jó és a rossz fogalmát amelyet leválasztunk a hasznos és káros fogalmáról,az életet elősegítő és életre ártalmas természet fogalmáról.majd megalkotjuk a lelkiismeretet,ez egyfajta belső hang,minden egyes cselekedetnél a cselekedet értékét nem a következményhez méri,hanem a szándékhoz és a szándéknak,a törvényhez való hűségéhez.A szent hazugság tehát feltalált egy büntető és jutalmazó Istent.Föltalálták a túlvilágot ahol a büntető gépezet majd hatni fog.Ezért a morálért az én kikapcsolásával fizetünk,jutalmazásra és büntetésre egy papi gyámkodástól való függőséggel amely állítólag Isten akaratát fejezi ki.Ezek nem a kereszténységről szólnak,hanem a tapasztalásról.

Mindazonáltal,helyes türelmesnek lenni. Azonban nem mindegy miben vagyunk türelmesek.