A szeretet 2 (lacusatya.blog)

„Én és az Atya egy vagyunk” Ez nagyon szép gondolat,el lehet vele tölteni órákat, de nem hiszek benne. Az Atya ugyanis (Biblia szerint) gonosz és gyenge személyiségű,Jézus ennél sokkal jobb. "így a szeretetük is ugyanaz" ,ez az,Jézus sokkal érettebb személyiségnek tűnik,illetve az aki leírta,milyen is volt ő.

"Isten szeretete önfeláldozó és önzetlen szeretet." Inkább másokat feláldozónak mondanám,azaz szeret Isten másokat feláldozni az elképzelései alapján. Az,hogy önzetlen,visszautasítom és ha magatokba néztek,ezt ti sem gondoljátok komolyan. Az önzetlen szeretet az,mikor valaki azt mondja:tégy amit jónak látsz,de ha bajban vagy én legyek az első akihez fordulsz,a szeretetem irántad változatlan marad. Ehelyett az istenetek parancsol és büntet,mint egy korlátolt képességű halandó.

"Ő életét adta értünk, barátaiért. Feláldozta magát és meghalt a kereszten" Az istenetekre nagyon jellemző a szadizmus,a gyilkolás és a büntetés. Milyen Isten tud elintézni dolgokat csak a halállal? Mielőtt félre értenéd, itt nem Istenről beszélek hanem arról a valakiről akit a zsidók az emberiséggel megosztottak.Mielőtt azt mondanád,hogy csak egy Isten van,tévedsz,ahány ember annyi isten,pontosabban istenképzet,de hát azt tekintitek istennek. Szóval én Istenről nem tudnék rosszat írni,de akit ti annak hisztek,arról rengeteget lehet.

"Az Isten szeretete kezdeményező szeretet."  Aha,kezdeményezte a rőzseszedő zsidónak a megkövezését. Ez is benneteket jellemez,azt aki kitalálja és azt aki ezt elhiszi Istenről.

"Isten szeretete megbocsátó szeretet" Ez már vicc kategória. Gondolom,az egyiptomiaknak is úgy bocsátott meg (mert nem engedték el a népét),hogy megölt minden elsőszülöttet. Te vagy nem érted az a szót,hogy megbocsátás,vagy nem olvastad a bibliát (vagy a harmadik). Istent ti a végtelenségig idealizáljátok,imádtok függeni tőle és szükségét érzitek annak,hogy valakit imádjatok,idealizáljatok. Ez a sérültség jele.

„Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek.” Aki Isten fia,az ilyet nem mond,mert fel sem merül benne,hogy az Atya bosszút áll vagy nem bocsát meg. Egyszerűen nem is gondol rá. Ez a szöveg egy ember logikája,egy emberi gondolkodást mutat,mert ismeri a zsidók istenét,aki bosszú álló. Istennek nem kell magyarázkodni semmiért,hisz Ő mindennel tisztában van.

"Isten szeretete továbbá szolgáló szeretet." Önös érdekait szolgáló,mert a leírt isten,ha valami nem úgy alakul ahogyan neki tetszik,rögtön vízözönt zúdít az emberre. Tehát nem szolgáló,hanem parancsolgató,gőgös és önző.

Egyenlőre elég. Újból,itt nem Istent szidom,hanem az emberek istenképzetét,ami pontosan annyira beteg,mint amennyire a kitalálója betegek. Istenről pedig alig alig írtam itt.